středa 2. ledna 2013

Give me love - 1.časť

Title : Give me love
By : Veronica
Part : 1 - Odchod

 „Nie ! Mami ! Ja nejdem do Londýna ! Na to zabudni , ja ostávam s babičkou na Slovensku a ty si choď s otcom kam len chceš !“Vrieskala som na mamu cez celý byt . Nenávidím svojich rodičov , nikdy sa o mňa až tak nezaujímali a teraz ? Teraz mi len tak na rovinu povedia , že ideme bývať do Londýna ! Ja tam nepôjdem ! „Liliana Koránová  ! Ideš s nami do Londýna a basta ! Žiadne námietky ! Choď si pobaliť veci , ak ich nechceš nechať nasledujúcim majiteľom tohto bytu !“
Počula som ako mama zabuchla vchodové dvere , očividne ešte išla niečo vybavovať okolo predaja bytu . Ja proste do toho Londýna nechcem , čo by som tam aj robila ? Nepoznám tam nikoho . Tu na Slovensku mám svoju partiu a v ňom svojich najlepších priateľov . Ja nemôžem odísť , nie teraz . Zabuchla som dvere od svojej izby a sadla som si za počítač . Prihlásila som si na FB a hneď mi blikla kolonka so správou . Písala mi Zuzka , mimochodom moja najlepšia kamarátka .
 „Ahoj Lili , ako sa máš ? Počkaj , je tu aj Kaťa , tak sa dáme do spoločného chatu .“ Nič som jej nestihla odpísať a už som sa ocitla v spoločnom chate .
„Ahojte baby J“ Napísala Kaťa .
„Ahoj“ Odpísala som , len tak na sucho , bez smajlíka čo bolo u mňa veľmi nezvyklé .
„Čo tak nasucho , Lili ?“ Spýtala sa ma Zuzka .
A teraz som v keli , ako preboha im mám povedať , že sa sťahujem ? Že už ich uvidím asi raz za rok ? Preboha ! „Mám problém :/“ Odpísala som .
„Rozprávaj !“ Odpísali obe naraz .
„Viete , no ... ako to len mám povedať ... No proste , ja sa vôbec v stredu nesťahujem , vôbec nie som nešťastná a vôbec nechcem ísť .“ Iba to zo mňa narýchlo vyletelo . Nechcela som to takto napísať , ale je to takto lepšie ako keby som to mala teraz celé rozpisovať .
„Liliana ?! Toto nemyslíš vážne ?! O pol hodinku sa stretneme na našom mieste oproti koľajniciam pod naším stromom !“
Už som ani radšej neodpisovala a odhlásila som sa . Rýchlo som zo seba zhodila pyžamo a nahodila na seba veci , ktoré som mala najbližšie k ruke . V kúpeľni som spravila zo seba človeka a išla som na naše dohodnuté miesto . Od nášho paneláku , to bola pol hodinová cesta , takže som si musela pohnúť .

Dorazila som tam , celá udychčaná . Zuzka a Kaťa už na mňa čakali . Keď ma zbadali , tak a ku mne rozbehli a zavesili sa mi do krku .
 „Lili ? To naozaj ideš preč ?“ Pozrela sa na mňa Kaťa so slzami v očiach .
„Musím“ To bolo jediné čo som im povedala , lebo mi zazvonil môj telefón .
„Prosím ?“ „Dobre“ „Nekrič ! Hneď som tam!“ Hodila som do telefón do ľavého vrecka a pozrela som sa na dievčatá .
„Kto to bol ?“
„Mama . Termín letu sa presunul , letíme už zajtra ! A mali sme až o 5 dní !“
„Lili ? Prečo preboha musíš ísť ? Onedlho máš 18 ! Tak prečo ti nedovolia ostať u babičky ?“
 „Ja neviem , už to neriešim . Je mi to jedno . Úplne mi to je ukradnuté . Sťahujem sa do Londýna , najhoršia nočná mora v mojom živote , ktorú nezmením .  Ale koniec debaty , mama mi volala že mám ísť domov aby som sa zbalila a potom sa ešte musím ísť rozlúčiť s Erikom . Ahojte .“ Objala som ich a išla som známou cestičkou do mesta a odtadiaľ domov .

„Už som doma !“ Zakričala som z chodby a odkopla som conversky do rohu chodby .
„Konečne ! Mala by si si švihnúť s balením !“
„Dobre!“ Odvŕkla som a zabuchla som dvere v mojej izbe . Pri posteli som mala položené 4 veľké krabice . Do prvej som si odložila všetko čo mi pripomínalo kamarátov a centofixou som na krabicu napísala „FRIENDS“ . Do ďalších krabíc som vložila ostatné drobnosti , ktoré mi ozdobovali izbu . Nakoniec som zo skrine vytiahla 3 veľké zaprášené kufre a zabalila som si doň svoje oblečenie , kozmetiku a ostatné dievčenské vecičky . Kufre a krabice som vyložila pred dvere mojej izby a hodila som sa na posteľ .
 „Prečo ja ? Prečo práva ja mám to (ne)šťastie , že musím odísť do Londýna ? Nechám tu všetkých svojich priateľov a budem osamelá v Londýne ! Kiež by toto bola len nočná mora !“ V mojej hlave som držala vlastný monológ . „Do kelu ! Erik !“ Vykríkla som na celý byt . Vstala som z postele a napísala som Erikovi SMS-ku . „Ahoj zlato , stretneme sa o 10 min v parku . xxx-Lili“
Hodila som mobil do ľavého vačku a rozbehla som sa k dverám . Nevedela som si nájsť conversky . Všetko som prehľadala , ale nič . Nakoniec som si spomenula , že som ich hodila do kúta vedľa botníka . Obula som sa , zobrala som kľúče a utekala som dole schodmi a čo najrýchlejšie som sa snažila dostať do parku . Stihla som to za rekordných 5 minút . Erik ešte tam nebol . V tom mi pípla SMS-ka .
„Ahoj Lili , trošku meškám . Bol som ešte v pyžame , keď si mi napísala  . x –Erik .“
 Iba som sa nad tým usmiala . Vložila som mobil do ľavého vačku a sadla som si na lavičku , kde sme spoločne s Erikom vyrilli nožíkom srdiečko a napísali sme doň naše mená .
 „Lili ! Láska !“ Začula som z diaľky Erikov hlas .
Vstala som a rozbehla som sa k nemu a objala som ho .Odtiahla som si od neho hlavu a pozrela som sa mu do očí . Videla som v nich lásku , šťastie a radosť , ale ja to pokazím dvoma slovami . Ale ešte nie teraz , ešte sa najprv porozprávame a až potom . Pozerali sme si do očí a Erik mi vtisol dlhý a nežný bozk .
„Milujem ťa .“ Šepol .
Iba som sa usmiala a na tvári mi zmizol úsmev .
„Čo sa deje ?“ Erik si to všimol .
„Ja , ja ... Sadnime si . Je to nadlho .“ Sadli sme si na „našu“ lavičku a Erik mi chytil ruku .
„Tak čo sa deje ?“
 „Ja , ja ... Ja sa sťahujem . Sťahujem sa s rodičmi do Londýna .“ Postupne mi Erik púšťal ruku . „Erik je mi to ľúto . Ja , ja nechcem ísť , ale musím . Chcem tu ostať kvôli škole , kamarátom . TEBE . Ale nedá sa to zmeniť , mama trvá na tom aby som išla aj ja .“ Celý čas som sa dívala do zeme a jedným očkom som sa pozrela na Erika . Sedel tam , pozeral sa pred seba a slzy mu tiekli po líci . „Erik ....“
„Lili, nič nevrav . Ja viem že za to nemôžeš , ale ...“
 „Ale ?“
„Vieš čo nás teraz čaká ?“ „Viem  a práve to nechcem , ale inak sa to nedá . Ja ťa nechcem opustiť . Ja chcem ostať tu . Tu s tebou .“ Nahla som sa k nemu a chcela som ho objať , ale on ma jednoducho odstrčil .
„Lili , je mi to ľúto , ale proste . Robme sa že sme spolu nikdy nechodili .“
„Erik , ale to sa nedá . Si súčasťou môjho života ! Ja ťa nechcem stratiť .“
 „Ale budeš musieť . Miloval som ťa Lili , aj ťa milujem , ale takto sa to ďalej nedá . Čím skôr alebo neskôr by nás tá diaľka rozdelí .“ Postavil sa z lavičky a išiel preč .
„Erik , aspoň sa normálne rozlúčme . Nechcem odísť smutná . Nechcem odísť v tom , že ty kvôli mne budeš trpieť !“ Ani sa na mňa nepozrel , iba si kráčal ďalej .
Postavila som sa z lavičky a utiekla som druhým smerom naspäť domov .

„Neznášam svojich rodičov !“ S touto vetou som večer zaspávala vo svojej prázdnej a chladnej izbe na tvrdej posteli , ktorú sme mali v pláne vymeniť toto leto .
Tešila som sa na prázdniny , ktoré mali začať už o necelé 2 týždne . Bola som pripravená , že si užijem tie najlepšie prázdniny s mojimi kamarátmi a s ERIKOM ! Ale tá celá úžasná predstava pominula behom minúty , keď mi mama oznámila že sa sťahujeme . Neznášam ten deň ! Neznášam Anglicko ! A totálne neznášam svoj život !


    Lili



Žádné komentáře:

Okomentovat